KURUMSAL RENKLERİN DİLİ…

washa-kurumsal-renklerin-dili2

washa-kurumsal-renklerin-dili

KIRMIZI : Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Mutluluğu temsil eder. Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir. İştah açar. Ve tetikleyici renktir O yüzden dünyadaki gıda firmalarının ve fasfoot’ta genellikle logosunda kırmızıyı kullanır. Kırmızı tansiyonu yükseltir, kan akışını hızlandırır. O yüzden müşteri hizmetleri departmanlarında veya satış sonrası problemlerinin çözümleneceği birimlerce tercih edilmemesi gerekir.

MAVİ ve TONLARI LACİVERT: Bu renk gökyüzünün ve geniş ufukların, denizin simgesidir. Sınırsızlığı ve uzak bakışlılığı simgeler. O yüzden genellikle bankalar ve daha kurumsal firmaların tercih ettiği renktir. Kozmik renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler. O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında laciverdi kullanır. Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır. Hostest veya tüm memurlar genellikle bu rengi tercih eder. Bizim ülkemizde de örneklerini görmek mümkün. Örneğin YKB’den Turkcell’e tüm firmaların logosu bu yüzden lacivert veya tonudur.

BEYAZ: Temizliği ve saflığı temsil eder. İstikrarı, devamlılığı simgeler. Politikacılar beyazı pek severler, çünkü temiz, dürüst izlenimi vermek isterler… Ama bizim ülkemizde özellikle restaurant ve işletmeler beyazı hiç sevmiyorlar.. Hata gösterdiği ve çabuk kirlendiği için pek de tercih sebebi olmuyor.. Oysa ne kötü değil mi? Neyi gizlemeye çalışıyoruz. Sizce de giysi de kiri saklayan işletme mutfak da neyi gizliyor acaba hissiyatı vermiyor mu? Oysaki; tüm çalışanlar bembeyaz tertemiz giyinse ve işte ben bu kadar açığım dese ne kadar şeffaf olacak herşey…

SİYAH: Duygusallığı ve hüznü simgeler. Aynı oranda gücü ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve batıda siyah matemi temsil ederken, Japonya’da siyahın mutluluk olduğunu duymuş muydunuz? Siyah fonda kullanılırsa karamsarlığı çağrıştırır. Einstein konsantre olabilmek için perdeleri siyah, gün ışığı olmayan odaları tercih ederdi. Birde asil ve çok uyumlu renktir siyah… Aslında pek çok kişi tercih etmese de kahverengiyle bile oldukça uyumlu kullanılabilecek kadar geniş bir yelpazesi vardır. Ayrıca içine çeker tüm hataları.. O yüzden çok tercih ediliyor… Hatta yaptığımız giysilerin %80′ni siyah diyebilirim… Birde logoya giysi rengi seçimi var tabii… Genelde işletmeler logoları ne renk ise o renk kıyafet ister.. Oysa bizce bu çok yanlış tercih sebebi… Firmanın ya da satışa sunulan ürünün ruhuna göre renkler ve tercihler yapılması gerekir. Logo ile de betimlenir yada tamamlanır.. Sokaktan geçen birine de tasarım yaptırılsa yapacağı ilk şey o firmanın renginin de bir gömlek yada t-shirt yapacağı aşikar… Biz burada çok daha derin kapsamlı bir renk dilinden ve kurumsal imaj çalışmasını işaret etmeye çalışıyoruz.

 

Washa Kurumsal Moda
Moda Tasarımcısı – Selda Eruzun